De wereld van displays staat niet stil. In deze blog zetten we 3 trends op een rijtje: displays met...
Waarom zou u POS-materiaal inzetten?
‘POS’ is een afkorting van Point Of Sale. POS-materiaal, ofwel Point-Of-Salemateriaal, zijn (media-)creaties die de verkoop van producten ondersteunen. Denk hierbij aan posters, banners, plafondhangers en displays. Het doel van de reclame-uitingen is de volledige aandacht van de consument te trekken en deze vast te houden in de hoop dat conversie plaatsvindt. Gebruikt u als bedrijf opvallend promotiemateriaal in uw verkoopstrategie, dan zet u uw producten éxtra in de spotlight en verhoogt u de kans op hoge omzetcijfers.

Leg al uw ideeën op tafel en stel een duidelijke doelstelling op
Besluit u POS-materiaal in te zetten, dan is een investering op voorhand noodzakelijk. Bovendien dient u over bepaalde zaken goed na te denken. Welke boodschap wilt u overbrengen? Welk materiaal wilt u gaan gebruiken? En hoe komt het ontwerp eruit te zien? Het is belangrijk dat u duidelijk in kaart brengt wat u nu precies wilt bereiken en op welke manier u het promotiemateriaal inzet.
POS-materiaal als communicatievorm
Promotiemateriaal is een perfecte visuele vorm van communicatie. Met kleur, vormen, afbeeldingen, designs, foto’s en slogans of korte stukjes tekst articuleert u een bepaalde boodschap naar uw publiek, die moet aansporen tot conversie. Heeft u met uw assortiment een gat in de markt gevonden? Biedt uw product dé oplossing voor een welbekend probleem? Uw display dient een weerspiegeling te zijn van de boodschap die u wilt overdragen. Tevens moet het duidelijk zijn wat de voordelen en de USP’s van het product zijn en op welke manier het artikel waarde toevoegt aan het leven van de consument.


Stimuleer de koopimpuls
Met een display zet u uw product(en) maximaal in de spotlight. Niet ieder product in de winkel wordt op zo’n creatieve, aantrekkelijke manier tentoongesteld; u heeft dus een streepje voor! Is uw display hét middelpunt in de winkel geworden, dan trekt dit een grote hoeveelheid aandacht en stimuleert u er als gevolg vaak een koopimpuls.
Uw product én uw bedrijf in de spotlight
Met een display maakt u niet alleen reclame voor uw nieuwe product, ook vergroot u tegelijkertijd uw naamsbekendheid. Uw logo heeft een prominente plek op de display. Bij tevredenheid van uw nieuwe product, kan er meer vraag ontstaan naar de andere producten in uw assortiment. Zo slaat u twee vliegen in één klap!

Ontdek onze dienstverlening
De voordelen van een display zijn eindeloos. Wilt u nu graag zo’n display laten ontwerpen en uw omzetcijfers omhoog zien schieten? Wij helpen u graag met het realiseren van een passend display dat uw product op fenomenale wijze in de schijnwerpers zet. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Blijf op de hoogte van Global Creations
Schrijf u hieronder in voor onze nieuwsbrief.
Andere interessante berichten
U ziet natuurlijk onze mooie displays - maar wie zitten daar nu achter? We geven u een kijkje in onz...
Opvallen in de winkel is een uitdaging. De meeste winkels hebben 100+ producten en merken in de scha...
De winkel is de beste plek om de consument in aanraking te laten komen met uw product. Dé plek dus o...