De wereld van displays staat niet stil. In deze blog zetten we 3 trends op een rijtje: displays met...
De ultieme (offline) klantbeleving: meer dan alleen displays
De winkel is de beste plek om de consument in aanraking te laten komen met uw product. Dé plek dus om indruk te maken en uw potentiele klanten volledig in te pakken met een onvergetelijke ervaring. Een opvallende winkeldisplay trekt de aandacht, maar hoe maakt u écht impact? Lees hier hoe wij graag alle zintuigen prikkelen om zo de ultieme klantbeleving te creëren.

Gezichtsvermogen: kijken
Alles wat consumenten doen in de winkel heeft te maken met zicht. Rondkijken of zelfs windowshopping is voor veel mensen een vermakelijke activiteit. Op dit vlak kunt u enorm verrassen. Voeg bijvoorbeeld beeldschermen en video’s toe of maak indruk door te werken met grote formaten. Bij Global Creations maakten we voor Warner Home Video een levensgroot Harry Potter kasteel. Deze shop-in-shop is geplaatst in verschillende warenhuizen en zorgde voor een indrukwekkende beleving. Consumenten konden het kasteel in lopen en binnen troffen zij allerlei merchandise van de laatste Harry Potter film. Alsof de bezoeker een fantasiewereld instapt, waarbij de echte wereld - en het product van de concurrent! - eventjes wordt vergeten.

Gehoor: luisteren
Naast kijken heeft ook luisteren veel invloed op hoe we de wereld om ons heen ervaren. Daarom maken we graag gebruik van geluiden in displays. Een voorbeeld daarvan is de Gifvrije Supermarkt Poort die we maakten voor Ekoplaza. De insecten lijken echt op je af als je er onderdoor loopt. Een geluidsbox met zoomende insectengeluiden zorgt voor een echte beleving die indruk maakt.

Evenwichtszin: beweging
Beweging is iets wat mensen van nature triggert. Daarom trekt video ook veel sneller de aandacht dan stilstaande beelden. Dat idee hebben vertalen we graag door naar onze displays! Geen stilstaande display voor Princess dus, maar een draaiende koffer. Deze manier van presenteren trekt niet alleen de aandacht, maar onderstreept ook de propositie ‘the lightest case from space’. De display trekt de aandacht en consument ervaart zelf hoe licht de koffer daadwerkelijk is.
Andere zintuigen
Er zijn nog genoeg andere zintuigen om op in te spelen! Wat denkt u van geur toevoegen aan een display? Mensen associëren geuren vaak met een bepaalde emotie of sfeer. Ook kunnen we inspelen op het tastzintuig door te werken met verschillende materialen en structuren. Verder is thermoceptie nog een interessante: de waarneming van warmte. Wanneer uw product floreert in de kou of juist in de hitte, is het leuk om deze ervaring naar de winkel te brengen. Tijd om wat zintuigen te prikkelen!
Zintuigen prikkelen met winkeldisplays?
Bent u geïnspireerd geraakt of wilt u simpelweg meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bij Global Creations hebben we jarenlange ervaring met het bedenken, ontwerpen, maken én plaatsen van unieke winkeldisplays. We durven elke uitdaging aan.
Blijf op de hoogte van Global Creations
Schrijf u hieronder in voor onze nieuwsbrief.
Andere interessante berichten
U ziet natuurlijk onze mooie displays - maar wie zitten daar nu achter? We geven u een kijkje in onz...
Opvallen in de winkel is een uitdaging. De meeste winkels hebben 100+ producten en merken in de scha...
Bij Global Creations verwerken we heel wat vierkante meters Swedboard per maand. Eind juli...